close
Message Title
Message Text?
Yes
No
خانه سوالات رایج آموزش محتوا تماس با ما
همه آیتم ها
search
چرا تیک تریدی

چرا تیک تریدی

توضیحات

چرا مدل ها و متریال های Tik3D مناسب و بهینه هستند؟

این ویدئو معرفی کلی مجموعه فعالیت هایی است که بر روی یک مدل سه بعدی ( یا متریال) انجام می شود تا آن متریال به راحتی در دسترس شما باشد. با دیدن ویدئو شاید حق را به ما بدهید که آپدیت ها کمی کند بوده و در مقابل کیفیت و راحتی استفاده از برنامه بالا.

بصورت خلاصه مواردی که در برنامه چک می کنیم شامل موارد زیر می باشند:

  • گروه کردن کل مدل به هم، حذف نورهای اضافی و دوربین و مواردی که در صحنه hide هستند
  • قرار دادن Pivot در پایین ترین نقطه جسم تا بتوانید به راحتی جسم را اسکیل کنید

  • مرحله بعد ریست کردن متریال ادیتور، تنظیمات رندر و environment است. هدف از این کار حذف بافت هایی است که در برنامه استفاده نشده اند و صرفا برای تست یا نورپردازی در صحنه موجود هستند. بعد از این کار سه پروسه اصلی باید انجام شود. اول اینکه فایل دارای تکسچر میسینگ نباشد و تمامی بافت ها موجود باشند. دوم اینکه دو فایل با اسم مشترک از دو فولدر مجزا در صحنه موجود نباشد و سوم ایکه بافت هایی با اسامی نامتعارف مانند اسم روسی، چینی، فارسی و ... در صحنه موجود نباشد. در صورت وجود چنین بافت هایی در هنگام رندر های شبکه به مشکل خواهید خورد.
  • پارامتر زمان بر و بسیار سخت بعدی این است که نباید هیچکدام از تکسچرها با تکسچرهای قبلی هم نام باشند مگر اینکه دقیقا یکی باشند. در صورت هم نام بودن تکسچرها در صحنه این امکان وجود دارد که شما مدلی را بیاورید و به دلیل همسان بودن نام تکسچر آن با مدل دیگر، تکسچر بصورت اشتباه بر روی فایل شما قرار بگیرد. چیزی مانند شکل زیر:

  • یونیت ستاپ در تمامی فایل های سه بعدی برنامه حالت سانتیمتر به سانتیمتر هست. هر چند نگران نباشید. در هنگام استفاده در سایر یونیت ستاپ ها مدل ها بصورت خودکار با اندازه مناسب وارد خواهند شد.

  • چک کردن مقیاس هر مدل بصورت جداگانه برای اطمینان از اینکه تمامی مدل ها با تناسب درستی وارد صحنه می شوند

  • حذف missing dll ها یکی از نکات مهم در آماده سازی مدل ها است. در صورتی که جسمی دارای پلاگین خاص باشد اصلاح شده و یا کانورت به پلی گان می شود و یا به برنامه اضافه نخواهد شد.
  • اصلاح متریال ها تا حد امکان. مانند مواردی چون normal bump که اگر بیش تر از مقدار خاصی باشد شکل جسم را به هم میریزد و یا حذف حالت Use_Real world که باعث خرابی بافت در مقیاس های متغیر می شود.

  • تبدیل متریال ها به vray، Corona و استاندارد و خروجی گرفتن هر کدام از مدل ها بصورت FBX، Max و OBJ برای نرم افزار های مختلف. برای این تغییر و تبدیل تغییراتی در نرم افزار های کانورتور کرونا ایجاد کرده ایم تا فلز ها یا پارامتر metallness رو ساپورت کنه و همچنین یک کانورتور متریال استاندارد نوشتیم که خروجی FBX با متریال استاندارد باشه و سایر نرم افزارها اون رو به درستی بخونن.

این قسمت کوچکی از مشکلات و اصلاحات اساسی مدل ها بود و ما به سایر موارد که موردی هستند نپرداختیم. امیدواریم تمامی زحمات ما برای شما مفید بوده و بتوانیم در افزایش سرعت کار شما نقش به سزایی داشته باشیم. توجه داشته باشید که طبق قوانین ایران کپی رایت برای محصولات وجود ندارد. بنابر این اگر از محصولات به منظور تجاری استفاده می کنید حتما نسبت به خرید لایسنس آنها از شرکت های تولید کننده اقدام کنید.

برچسب: آماده سازی مدل های سه بعدی - فرآیند مدل سازی سه بعدی - استانداردهای مدل سه بعدی - نرم افزار تریدی مکس